fredag 17 juli 2009

Sommarkyssar

Titta, han bloggar.

Ja äntligen får man väl säga. har inte ens petat på bloggen i över en månad. Förlåt förlåt. Men det är lite så att när det går bra med allt så känns det inte längre nödvändigt att skriva av sig. Jag behöver det liksom inte.

Men men, jag ska vara lite shysst också och berätta om det senaste. Jag har sommarlov.

Midsommarafton firades hemma i Dalarna och med mig följde Elin. Elin som jag knappt bloggat om alls, är världens bästa Elin. Hon är mitt solsken och min lugna gata in i framtiden. Jag tror faktiskt jag har fått jakpoten och jag ska verkligen försöka att inte slarva bort den den här gången, för allt i världen. Nåja, hursomhelst. Sommaren kunde ha startat bättre. Elin fick halsfluss och skyhög feber så jag fick ta hand om en henne några dagar riktigt ordentligt så hon kunde ta sig hem till mölnlycke igen sen. Men det gick inte så mycket bättre där utan febern bröt ut igen och det fick bli läkarbesök. Svaret var någon slags körtelfeber och inget att göra. Men hon överlevde och nu jobbar hon precis som jag.

I slutet av juni och början av juli så repade/spelade jag Ingmarsspelen som varje sommar. Det var kul. det är är ett härligt gäng och Henrik är en jättetrevlig och rolig kille. Dessvärre så märkte jag att jag inte kommer komma någon vart med min roll där så jag funderar på att snart ge upp den och söka mig någon annanstans. Vi får se.

Nu jobbar jag. Hemtjänsten. Lite annorlunda mot att jobba på ett boende. Lite mer motion och "lättare" arbeten. Men mycket spring och ibland lite stressigt. Har äntligen kommit in i jobbet nu och jag tror jag kommer klara mig sommaren ut. Jag går ju med tre andra wendelsbergare så det är ju kul.



Avslutningsvis - mer kärlek åt folket!
Nu är jag trött på att hymla om det. Kärleken är faktiskt det största och det bästa som finns. Slappna av och kramas om saken. Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar