fredag 25 december 2009

God jul

Juldag.
Vansbro ligger under ett täcke av snö. Så fort jag sticker ut hakan ser jag något/någon jag vet om. Det ligger väl säkert en trygghet i det men numera känns det som att jag är klar med den tryggheten. Jag behöver nya vyer nästan hela tiden. Nya tryggheter. Jag tror att jag har hittat dom. Dom ligger söderut och jag blir varm i magen bara jag tänker på det. Så till tonerna av John Lennon i bakgrunden så har jag redan sagt hejdå till dalarna rent själsligt. Mitt hjärta har redan gått vidare. Står i stargroparna för min resa om några dagar till Ystad.



Jag fick pengar, en för stor skjorta och två filmer i år. Det var ett bra år.


Kärlek.
Nu till julmusik, även om vi egentligen har tröttnat så har jag en favorit, min allra bästa. Coldplays cover på The Pretenders "2000 miles". Varje år går den på repeat på julkvällarna:




God Jul och så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar