fredag 25 juni 2010

It's alive!

Ja, jag lever, jag skriver bara inte i bloggen. Insåg att äventyret hände utanför.

Mycket har hänt. Jag är numera utbildad teaterpedagog, halvt arbetslös och sambo i en stor lägenhet. Jag känner mig proppad med teater, jag är inte jättetrött på det men jag behöver nog en lite mindre intensiv teaterperiod nu.

Jag saknar dock skolan, jag fick så mycket av den, vänner, erfarenheter och kärlek. Wendelsberg was tha bomb. Nu väntar det riktiga äventyret. Jag har ingen aning om vad som händer härnäst i teaterväg. Skräckblandad förtjusning. Min enda plan nu är att jobba och tjäna pengar för en hägrande backpackingresa till Kina tillsammans med Elin och hennes syster. Känns skönt att ha ett långsiktigt drömmål.

Just nu jobbar jag på hemtjänsten igen, sommaren ut. Det får duga. Det är inte jättekul men pengar får man ju. Jag skulle vilja ta Norge-turen och jobba men är lite opepp på kollektivt boende igen.





Jag väntar ivrigt på att min skrikvarlust ska komma igen efter koman som kallas skola 24/7. Jag skulle vilja skriva en pjäs, försöka i alla fall.

Förövrigt splar jag sims 2 tills ögonen blöder nu när gos är borta och firar midsommar med familj. Jag kommer nog spela mig trött snart. Kanske.


Jag har skrivit slogans för att vinna saker, jag känner mig smutsig, men jag vill vinna gratissaker.


Nytt på musikfronten: Elin prackar på mig Patti Smith och jag klagar inte. Det verkar väldigt bra.

Jag vill spela zelda egentligen men vi behöver en tv... *riktar blickar mot Skogen*


Nåja, nog bloggat. Vi syns. (förhoppningsvis tidagare än nästa jul)

3 kommentarer:

  1. Är du morgonpigg?

    SvaraRadera
  2. Morgonpigg? Knappast. Men vad gör man när jobbet vill att ska börja 7 och man bor 40 minuter därifrån... :P

    SvaraRadera
  3. Ok jag vaknar alltid sådär tidigt och är skitpigg. Blev så glad att det fanns en till..

    SvaraRadera