onsdag 30 mars 2011

Svart och vitt


Nu trodde ni allt att jag inte skulle hinna uppdatera innan månadens slut va? Tji fick ni. Jag hinner allt. Ja..nästan.


För tillfället är jag hemma i dalarna och tar det lungt. Extremt välbehövligt och jag känner mig redan som en ny människa. Fast jag är hemma ligger jag inte på latsidan. Idag fixade jag bland annat päronens internet så nu sitter jag och surfar på det istället för att hoppas på någons "långt-borta-trådlösa" som knappt ger mig internet i alla fall. Jag är faktiskt lite stolt över att jag fixade det. Länge sen jag kände mig händig.


Annars har mars flutit på. Jag gick lite på knäna i början. Var så himla trött på jobbet och ingenting roligt hände. Nu först känns det som våren äntligen är påväg och allt börjar lösa sig. Min kina-budget är uppnådd och jag kan börja slappna av lite i mina finanser. Det första jag gjorde var att köpa mig lite nya kläder. Jag har snart ingenting som inte är lite trasigt så det var dags. Fast jag ska nog inhandla lite mer snart. Det här täcker bara en bråkdel av det jag behöver. Nästa punkt på listan är annars ett Wii. Ja, nu är det dags. Lagom tills konsolen ska lägga ner så ska jag köpa ett. Såklart köper jag ett enbart för att nya zelda beräknas dyka upp i sommar, men det ska nog bli kul att ha något nytt för en gångs skull i spelbiblioteket.


När vi ändå är inne på elektronik och mina pengar så måste jag bara nämna mitt helvete som kallas ny mobil. Alltså. Jag köpte en "ny" (gammal modell, sjukt mycket sämre än min ännu äldre) mobil på cdon. Det började krångla nästan direkt. Typ la av mitt i samtal osv.. Eftersom min vinter varit allt annat än lugn så skickade jag in den på lagning först i febrari. jag väntade och den kom tillbaka en vecka senare. Hade vid den tiden tröttnat rejält på den och ville helst ha pengarna tillbaka direkt. Men som sagt, den kom tillbaka. Med samma fel (!). Jag blev såklart både trött och sur och skickade in den på lagning igen bara för att istället få tillbaka en nyare mobil av en annan modell hem. Den här mobilen var mycket bättre och jag var otroligt nöjd och glad. Detta var för en vecka sen. Innan jag åkte iväg till dalarna sen så skulle jag ladda den. Då gick inte det. Det stod något om "laddningsfel" hur jag än gjorde för att ladda den. Det gick helt enkelt inte. Naiv som är så tänkte jag i en vag förhoppning att den kanske vägrar bli laddad tills mobilen är helt urladdad och DÅ kan den laddas. Detta för att det är en "eco-mobil". Det skulle ju spara en massa energi, skulle ju vara fint tänkt om inget annat. Så inatt så laddade den ur helt och jag satte i laddaren på morgonen. Det funkade. trodde jag, och gick för att göra annat hela förmiddagen. När jag sedan drog ur laddaren och skulle sätta på den så var den fortfarande död och gick inte att starta. Slutsats: Den är också trasig. För att: jag har laddat den en gång och det har funkat. Det är inget fel på mina laddare för det laddar min äldre mobil av samma märke hur bra som helst. Den är alltså kaputt, den med, och nu måste jag skicka den också.


Köp aldrig en mobil på nätet.


Aaaanyway. Musik i mars då? Ja. alltså, ärligt talat så kom jag inte på så mycket marsmusik. Ärligt talat så har jag varit lite lat. Men ett album har jag, men det dyker säkert up i något höstalbum med. Men iaf: Kent - Hagnesta Hill. Töntigt? tja. Jag upptäckte Kent otroligt sent i livet och har fortfarande inte släppt dom. De förmedlar en rätt skön gråsvart känsla på allt som kallas för Sverige. Jag tycker ju om sånt. Vemod.


Innan jag avslutar så kan jag ju alltid försöka att lova att nästa månad så ska jag uppdatera oftare. Detta för att jag planera att sno en lista av Sandra (som jag följer lite slaviskt som enda bloggare). Den listan handlar såklart om musik. Kan knappt vänta med att pracka på andra vad de borde lyssna på. Haha.


Hur som helst, glad vår på er! Och påsk! Snart.


(jisses, och snart fyller man år, många år, aaaahh)


2 kommentarer:

  1. (Med risk för att skämma ut mig totalt om det inte alls var mig du menade) Wow! Jag blev alldeles skrapa-foten-i-gruset-generad och himla glad nu. Och hoppas att du hakar på listan, den är riktigt kul. Tycker jag. :)

    SvaraRadera
  2. marsch-musik kanske?
    puss Elin

    SvaraRadera