tisdag 9 augusti 2011

07 A song that reminds you of a certain event

Sådärja.
Nu uppdateras den igen.
Plötsligt händer det liksom.

Jag har slutat jobba och sitter i skrivande stund hemma i Vansbro. Här finns som alltid lugnet, stillheten och frustrationen. Det vill säga, alla anlednigar till att skriva saker på min blogg.

Jag har fortfarande massa kvar på den där gudsförgätna blogglistan och jag lär väl inte bli klar den i år. Men jag ska komma igenom den.

Förövrigt så börjar nu den stora resan i öst närma sig med storm steg. Vips är det bara drygt två och en halv vecka kvar tills den börjar. Vi kommer att utgå ifrån Ystad den 28:e och sen vidare till Stockholm, finlandsfärjan och till sist Finland på morgonen nästa dag. Därefter har vi några timmar att slå ihjäl i Helsingfors innan vi ska pallra oss på natttåget till Moskva. I Moskva har vi sedan en dag för turistande och en hotellnatt innan vi nästa dag beger oss till det stora målet; Tran-manchuriska-tåget till Harbin via ett stop i Irkutsk, Sibirien. Två dagar stanar vi i Irkutsk innan vi avslutar tågresan i slutdestination Kina.

SEN börjar det riktiga äventyret.



Låten kommer ifrån ett minne av en konstig natt fylld av hjärtslag. Det mötet ska jag göra film av en vacker dag. Tills dess så får det vara ett minne för livet. Låten gör mig fortfarande sorgsen och melankolisk. Vacker är den.


Så här ser våran rutt ut föresten:



Harbin är slutdestination med mellanladningen i Irkutsk för att kika på Tajgan.

Vi kommer att ha en reseblogg: http://ryggsack.blogspot.com
Och eventuellt en resedagbok på resedagboken.se. Vi får se, inget är bestämt än och det finns i skrivande stund inga inlägg i resebloggen.

Äventyret närmar sig. Jag längtar med skräckblandad förstjusning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar