fredag 14 januari 2011

Början på slutet

Ja, eh.

Uppdatera blogg är ju inte min starka sida. Men ärligt talat, just nu har jag mindre tid än vanligt och när jag väl har ledigt så försöker jag fylla den med att umgås med Elin.
Men här är jag nu.
Nytt år, endast ett mål.
Kina.
Vi ska dit, hur överarbetade vi än blir. Det är jobbig, det är tufft, det är inte alltid roligt. Men vi har ett mål och det mina vänner är en stor skillnad mot att bara jobba för ingenting.

Mitt teaterliv är på is. Vilket är synd. Hela min kropp och själ skriker efter det men jag hinner verkligen inte. Jag har ingen ork. Jag är fast i jobbträsket. Det äter mig med hull och hår. Jag fattar inte hur folk kan orka att ha saker vid sidan av sitt 100 %-jobb. Jag klarar inte av det.

Kanske jag inte brinner tillräckligt mycket för teatern? Om jag hade gjort det, hade jag tagit mig tiden i alla fall? Nej, jag vägrar tro att det är mitt intresse det är fel på. Jag är nog helt enkelt för principfast. Har jag satt ett mål, sagt en sak, så ska den göras först innan jag kan kladda med annat, hur roligt det än kan vara. Det låter rätt hårt och det kanske inte stämmer helt och hållet. Den där tiden som finns, som kallas ledighet, där jag skulle kunna pressa in teater måste jag också fylla med mitt andra stora intresse. Kärlek.

Det låter rätt oromantiskt att kalla kärlek för ett intresse, jag tar tillbaka det. Men det är ändå kärleken som jag känner att jag måste ha i mellanrummen just nu. Utan den är jag också död. Utan Elin är jag tom.

Så...teater får vika åt sidan.

Jag försöker, visst, men ärligt talat så kan jag inte mer än att hoppa in i andras projekt just nu och enbart göra skådisbiten. Så som in "Det måste vara ditt fel" i Alingsås som jag var med i i höstas. Det var lagom. Mer sånt.

Förhoppningsvis ska jag hoppa in igen i sommar. Vi får se.

Det är sent. Jag borde sova och inte klaga.

Jag lovar att nästa gång ska jag förska vara mer posititv och istället fokusera på att berätta mer om mitt mål för 2011. Kina.

Jag säger bara en sak. Transibiriska järnvägen. Det ni. Det är en morot som heter duga!

Förövrigt. Januarialbum: Björk - Vespertine och Dido - Safe Trip Home. Övrigt just nu: Chopin.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar